Авторизація
Імя користувача :
Пароль :
Відновити пароль!
Сидір Ковпак:
Сидір Ковпак: "За що Бог нас покарав Бунечком"?

Віталій Бунечко, якому хазяїн України...

  • Сидір Ковпак:
    Сидір Ковпак: "За що Бог нас покарав Бунечком"?

    Віталій Бунечко, якому хазяїн України...

  • Бердичевский Бродвей и его король
    Бердичевский Бродвей и его король

    Когда-то в городе Бердичеве был...

  • Ключевая часть балагана Зеленского-Порошенко: иммитация протеста против власти
    Ключевая часть балагана Зеленского-Порошенко: иммитация протеста против власти

    Технология в один в один...

  • Володимир Федоренко на сході привітає захисників з Водохрещем. ФОТО
    Володимир Федоренко на сході привітає захисників з Водохрещем. ФОТО

    Христос...

Новини
'Завтра

Сьогодні житомиряни святкують Преображення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

19 серпня 2013
19 серпня (6 серпня за ст.ст.) Свята Православна Церква відзначає одне з найбільших свят, яке увійшло до числа дванадесятих – Преображення Господнє.

Свято Преображення Господнього існувало вже в IV ст., про що свідчать повчання і слова Єфрема Сіріна й Іоанна Золотоустого. Мати Костянтина Великого, свята рівноапостольна Єлена, побудувала на горі Фавор храм на честь Преображення. Піснеспіви на честь свята були написані Іоанном Дамаскином і Космою Маюмським (VIII ст.). Але тільки починаючи з VI століття святкування Преображення поширюється в усій Східній Церкві.

Преображення Господнє припадає на Успенський піст (у цей день піст послаблюється – християнам дозволяється вживати рибу). На свято Преображення існує традиція нести до церкви врожай на освячення – груші, яблука, сливи, виноград. Звичай приносити перші плоди до Господнього Храму, походить ще з часів Старого Завіту.

Свято Преображення тісно пов'язано з подіями земного життя Ісуса Христа, про які розповідають Євангелія від Матвія 17:1-9, Марка 9:2-9 і Луки 9:28-37.

Преображення Господнє, згідно з Євангелієм, відбулось перед голгофськими стражданнями Ісуса Христа. Для затвердження у вірі Своїх учнів Господь явив їм Славу Свого Божества і через те показав їм, що Його страждання і смерть будуть вільні, і що Він є Той Самий Спаситель Ізраїлю, що був обіцяний пророками. Ісус Христос взяв із собою трьох своїх учнів — Петра, Якова та Іоанна і вирушив з ними на гору Фавор. Там Христос молився, утомлені ж учні заснули. Коли ж прокинулися, то побачили, що Ісус Христос преобразився: лице Його сяяло, мов сонце, а одяг Його став білим, як сніг, і блискучим, як світло. Побачивши Христа у славі, Його учні попадали долілиць в побожному страху.

Поруч з’явились старозавітні пророки Мойсей та Ілля й почали розмовляти з преображеним Христом. Для всього єврейського народу явлення двох найавторитетніших старозавітних праведників і ревнителів слави Божої було свідченням Божественної природи Ісуса Христа. Чудо Преображення полягало в тому, що апостоли побачили не фізичне, а нетварне світло Боголюдини Христа. Бесіда пророків Мойсея та Іллі з Христом повинна була підбадьорити апостолів і зміцнити їхню віру в Христа через майбутні хресні страждання Спасителя. Апостоли думали про страждання свого Вчителя, як про Його приниження та ганьбу, пророки ж називали це славою, яку Він має намір показати в Єрусалимі.

У пориві духовного захвату, що охопила серця учнів, Петро вигукнув: «Господи, добре бути нам тут! Коли хочеш, поставлю отут три шатри: для Тебе одне, і одне для Мойсея, і одне для Іллі.» (Мт. 17:4). Нам може здатися, що ці слова Петра - плід звичайної людської радості. Однак слід пам'ятати, що ці слова Петро промовив, будучи осяяний нетлінним світлом Боголюдини. У них - прагнення долучити весь світ до світла Преображення, на радість цього дива. У цих словах - пророцтво про майбутню місію Церкви у світі, бо зробити шатри - означає створити на землі обитель, щоб усі голодні і спраглі Божої правди могли приходити до цієї святині.
Подив учнів досяг межі, коли всіх осінила біла хмара, і з неї пролунав Божественний голос: «Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав. Його слухайтеся!» (Мт. 17:5). Учні Христові отримали з самого неба підтвердження істинності бачення Божественної слави Христової - Сам Бог Отець свідчив про Христа як про свого Сина, закликаючи всіх слухатись Його. Таким чином, свідченням Бога Отця підтвердилося пророкування Мойсея про Месію, як про великого Пророка. Але тільки після Його Воскресіння апостоли зрозуміють, що Ісус Христос — Бог, і лише після П'ятидесятниці, навчені Духом Святим всій повноті істини, проголосять Божество Сина як очевидці Його Слави.

У момент преображення Господь дав можливість трьом апостолам побачити єднання двох природ у Христі: Божественної і людської. Господь преобразився, залишаючись людиною. І той вигляд преображений, просвітлений, який побачили учні – це є той ідеал, до чого покликана кожна людина. Християнин має бути носієм цього Божественного світла. Якщо Господь це світло несе по Своїй природі, то Він просвітлює кожну людину, якщо вона відкриває себе для цього світла. Недаремно Господь в Євангелії називає Своїх учнів: «Ви – світло для світу», порівнює їх зі світильниками, які ставляться на високому місці, щоб світити.

Свято Преображення нагадує нам, християнам, – учням Господнім про те, що ми маємо бути такими світильниками. Зрозуміло, що не кожен з нас в силу своїх гріхів може бути досконалим і не кожен здатен так світити, як потрібно. Але кожен з нас повинен прагнути до цього, щоб дійсно бути світильником віри, світильником любові і добрих діл.

«Господь преобразився не без причини, але щоб показати нам майбутнє преображення єства нашого і майбутнє Своє пришестя на хмарах у славі з ангелами» - (святитель Іоанн Златоуст).
Джерело статті: Житомир-Онлайн

На головну сторінку

«    Січень 2022    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Новини